Szanowni Państwo,
Z przyjemnością informujemy o nowej usłudze realizowanej w Centrum Usług Społecznych
w Krynicy Morskiej: nieodpłatnej pomocy prawnej, doradztwie obywatelskim oraz mediacji.
Każdy, kto nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, znajdzie wsparcie w CUS Krynica Morska.
Nieodpłatna pomoc obejmuje:
- poinformowanie o obowiązującym stanie prawnym oraz o przysługujących prawach
i obowiązkach, w tym w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowoadministracyjnym, - wskazanie sposobu rozwiązania problemu prawnego,
- przygotowanie projektu pisma w tych sprawach, z wyłączeniem pism procesowych
w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowoadministracyjnym, - sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w różnych rodzajach postępowań,
- nieodpłatną mediację
- poradnictwo obywatelskie obejmujące różnorodne dziedziny, w tym między innymi kwestie zadłużeń, sprawy mieszkaniowe oraz problemy z zakresu ubezpieczeń społecznych.
Nieodpłatna pomoc prawna nie obejmuje spraw związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej,
z wyjątkiem przygotowania do rozpoczęcia tej działalności.
Porady co do zasady, udzielane są podczas osobistej wizyty, w każdy piątek. Osoby, które ze względu na niepełnosprawność ruchową nie są w stanie przybyć do punktu lub osoby doświadczające trudności
w komunikowaniu się mogą otrzymać poradę przez telefon lub przez Internet. Bliższe informacje pod numerem podanym do zapisów.
Termin wizyty ustalany jest telefonicznie pod nr 500-019-812 w godz. 8.00-14.00 lub
ON-LINE https://zapisy-np.ms.gov.pl
Na wszystkie Państwa pytania odpowiedzą pracownicy Centrum Usług Społecznych w Krynicy Morskiej pod numerem 55 620 24 17
Jednostką prowadzącą poradnictwo jest Fundacja Honeste Vivere.