Wtorek, 18 lutego 2025

DOSTĘPNOŚĆ

Centrum Usług Społecznych w Krynicy Morskiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej www.cus-krynicamorska.pl

Centrum Usług Społecznych w Krynicy Morskiej nie posiada aplikacji mobilnej.

  1. Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa Centrum Usług Społecznych w Krynicy Morskiej oraz BIP jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

– Niektóre treści mogą znajdować się w formie skanów.

– Zdjęcia mogą posiadać nieprawidłowy opis.

– Dokumenty pochodzą z różnych źródeł (np. skan dokumentów tekstowych nie jest możliwy do odczytania przez OCR a powinien posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie).

– Dokumenty zostały opublikowane w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji;

  1. Przygotowanie deklaracji dostępności

Data publikacji strony internetowej: 02.01.2025 r.

Data sporządzenia deklaracji: 04.02.2025 r.

Data ostatniej aktualizacji:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 04.02.2025 r.

  1. Skróty klawiaturowe

Na tej stronie internetowej nie można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

  1. Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku gdy na tej stronie internetowej są problemy, które wynikają z niespełnienia wymogów dostępności cyfrowej prosimy o kontakt.

e-mail: sekretariat@cus-krynicamorska.pl,

telefon kontaktowy – 55 620 24 17

W zgłoszeniu podaj:

  • swoje imię i nazwisko,

  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),

  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść, 

  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

  1. Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością 

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, z Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do:

Dyrektora Centrum Usług Społecznych w Krynicy Morskiej adres poczty elektronicznej: sekretariat@cus-krynicamorska.pl
telefon kontaktowy: 55 620 24 17

Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań związane z dostępnością cyfrową możesz zgłosić je do Rzecznika Praw Obywatelskich.

  1. Dostępność

6.1 Dostępność architektoniczna – Centrum Usług Społecznych w Krynicy Morskiej , ul. Górników 15a

Do budynku prowadzi jedno wejście. Główne wejście dostosowane jest do osób z niepełnosprawnością ruchową – płaska nawierzchnia, podjazd dla wózków inwalidzkich. Korytarze w budynkach są bezkolizyjne, nie posiadają progów, a także znajdują się na jednym poziomie. Na terenie budynku znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

Na zewnątrz jest parking, jednak nie ma przypisanego miejsca dla osób niepełnosprawnych.

    1. Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

    1. Dostępność tłumacza języka migowego

Dostępny tłumacz języka migowego po uprzednim kontakcie z CUS poprzez adres mailowy: sekretariat@cus-krynicamorska.pl lub pod nr telefonu 55 620 24 17. Usługa jest dostępna w godzinach pracy CUS Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej 5 dni roboczych przed tym zdarzeniem. Korzystanie z usługi jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

6.4 Pomoc w pokonaniu większych barier w budynku

W przypadku braku możliwości dotarcia interesanta do wymaganego pomieszczenia lub pracownika, zapewnia się możliwość wyjścia pracownika do interesanta w dogodny dla niego sposób. Osobom ze szczególnymi potrzebami zapewnia się ewakuację lub ich uratowanie poprzez względną bliskość wyjścia ewakuacyjnego oraz pomoc pracowników.